דלת נגישות

האוכלוסיה בכל מקום באשר הוא נחלקת לפלחים הנבדלים זה מזה במשתנים רבים, החל מהבדל הברור של זכר או נקבה וכלה בהבדלים אחרים קטנים או גדולים, מורכבים או פשוטים כגון שכבה סוציו-אקונומית או צבע שיער. ישנו פלח אוכלוסיה שאליו משתייכים אנשים מכל קבוצות הגילאים, המעמדות, המקצועות וכד’, ולעולם איננו יכולים לצפות זאת בוודאות. לפלח אוכלוסיה זה משתייכים אנשים בעלי נכות פיזית מסויימת, כאלה שנאלצים ללכת בעזרת קביים או כיסא גלגלים וכד’. עבור אנשים אלו נושא נגישות ובטיחות הוא חשוב ביותר ולכן כיום הגישה הרווחת היא לתכנן כל בניין, חנות או מבנה אחר עם אמצעי נגישות ובטיחות.

בחברת ח.ג.סחר אשר מתמחה בתחום הפרזול והנגרות לבניין כבר מעל ל-60 שנה, קיימים אמצעים רבים בתחום שמקלים את חייהם של אותם בעלי מוגבלויות, לפחות בעת היכנסם למבנה מסויים, כגון דלתות מסתובבות של Celegon המאפשרות פתיחה דו כיוונית של הדלת ומפתח רחב כך שכיסא גלגלים יוכל לעבור ביתר קלות.

דלת נגישות

בתחום העיצוב והאדריכלות נושא המפתחים הינו אחד הנושאים החשובים ביותר. מצד אחד יש צורך בפתרון פונקציונלי, נוח ומתאים, ומצד שני רצוי לשמור מבחינת הרמה העיצובית את הקווים הנקיים והחיבורים השווים. יש לדעת לתת פתרונות לסגירה בקו אחד, ללא מסילה תחתונה שלא תפריע במעבר, אקוסטיקה וכו’. לקוחות כיום יותר בררניים ולא מתפשרים על פתרונות מוכרים ומגושמים ומעוניינים במציאת פתרון יצירתי ודקורטיבי לשימוש.

אחד מהספקים המוצלחים והמובילים ביותר בתחום הינה חברת HAWA אשר הוקמה בשווייץ בשנת 1965. HAWA פיתחה ורשמה למעלה מ-75 פטנטים ברחבי העולם ושמה דגש מהותי על פיתוח מוצרים איכותיים, מקוריים, יעילים ומבוססי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר .בנוסף החברה עומדת בתקן ISO 9001:2008 .

אחד מהפתרונות המוצלחים יותר והמובילים של החברה היה מערכת הקונספטה: מערכת הפרזול קונספטה 25/30/40/50 היא המערכת המושלמת לחללים קטנים במיוחד שמקום הוא מצרך יקר בהם. הדבר מתאפשר על ידי הכנסת דלת לכיס צדדי לאחר פתיחה.

דלתות קונספטה

המערכת מתאימה לדלתות עץ או זכוכית במשקל 25/30/40/50 ק”ג. המערכת נותנת פתרון מעולה לבעיית נגישות והופכת שימוש בדלתות כבדות ומסיביות לקל ונוח. מבין השימושים השכיחים של המערכת הינם מטבחוני פסח, עמדות עבודה הנסתרות, ארונות לחדרי שירות ועוד.

דלתות קונספטה

ניתן להשתמש במערכת קונספטה בודדת החל מרוחב דלת 30 ס”מ ועד 90 ס”מ לצד אחד. קיימים ארבעה דגמים שונים של המערכת המותאמים על פי משקל וגובה הדלת (בין גובה 125 ס”מ – 285 ס”מ).

כאשר יש צורך לסגור מפתח רחב יותר בלי להגדיל את עומק הארון ניתן לבחור במערכת קונספטה מתקפלת המאפשרת עבודה עם פתחים עד 280 ס”מ רוחב. התוספת החדשה במערכת מגולמת בצורת בולם ייחודי הפועל לכניסה שקטה ורכה בעת הכנסת הדלתות.

ההתקנה של המערכת הינה פשוטה ביותר והיצרן הרוכש אותה מקבל הדרכה מקיפה על ידי טכנאי מוסמך של ח.ג. סחר.

 

דלתות קונספטה

מוצר נוסף שמותאם לתחום הנגישות ומהווה פתרון בחלל העיצובי הינו מערכת מותאמת של פחי אשפה דקורטיביים. מדובר במערכת מיחזור שניתן להתאים לבניין, משרד, חלל רצוי והוא מגיע במספר גדלים לבחירה והתאמה אישית (15/33/23 ו-45 גלון). בזכות חיבור מגנטי ניתן לארגן את המיכלים על פי הסדר המתאים ביותר לחלל שלך – בשורה או בצורת אי וכך לחסוך במקום וליצור נגישות רבה. פחי האשפה הדקורטיביים מספקים פתרון מיחזור מותאם אישית, עם משטחים חלקים וקצוות בעלי קו מתאר מעוגל. למערכת המיחזור הזו יש מראה מודרני המתאים באופן מושלם לכל סביבה, פנים או חוץ.

מערכת פחי מחזור

ישנם אמצעים נוספים בנושא הנכון של נגישות ובטיחות, ולכל אדריכל שמתכנן פרוייקט כדאי לשקול להכניס את האמצעים הנ”ל כדי שכל אחד ואחד ירגיש בנוח להיות בצל קורת הבניין.