בחירת דלתות פנים עבור בית פרטי, איננה דבר פשוט. בעוד שבעבר דלתות פנים היוו דבר פונקציונאלי ותכליתי בלבד עבור בתים פרטיים וההיצע בתחום היה דל יחסית, הרי שכיום ידוע שיש לבחור דלתות פנים הן בהתאם לפונקציונליות של הדלת, לאיכות שלה וכמובן, בהתאם לסגנון העיצוב שלה, לדקורטיביות, לתחום הנוגע לפרזול הדלתות ולמראה הבית כולו. כאשר מדובר בדלתות פנים, ניתן למצוא כיום דלתות פנים אקוסטיות אשר לא פעם מהוות את הבחירה הנכונה עבור לא מעט חדרים בבית. אם אתם תוהים מהן בעצם אותן דלתות אקוסטיות, מדוע כדאי לבחור בהן ולאיזה חדרים בבית חשוב שתהיה דלת אקוסטית, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים:

 

מהן דלתות פנים אקוסטיות

כאשר מדובר בדלתות פנים אקוסטיות, מדובר בהגדרה לדלתות המשלבות בהן חומרי בידוד. מטרתם של חומרי הבידוד הללו היא לבודד רעשים חיצוניים לחדר בו מותקנת דלת זו ולסייע לו להיות מרחב שקט ונעים לשהייה. כל חדר בבית אשר דורש שקט יחסי בו כגון: חדר העבודה בבית, חדר הילדים או חדר ההורים, הוא חדר אשר כדאי להתקין בו דלת אקוסטית. דלתות פנים אקוסטיות הן דבר הרלוונטי מאוד גם עבור משרדים, אשר יש צורך להפוך אותם לסביבת עבודה איכותית ושקטה. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דלתות אקוסטיות הרלוונטיות עבור כל בית, משרד או בית עסק. על האדם המעוניין להתקין דלת אקוסטית בביתו או במשרדו, לבחור את הדלת המתאימה לו ביותר מהמבחר הרב המוצע בתחום זה.

 

מה מאפיין את דלתות האקוסטיות

אם בחרתם עבור חדר כלשהו חיפוי אקוסטי לקיר או לקירות החדר, על מנת לנטרל את הרעשים החיצוניים לו, הרי שדלת אקוסטית היא בהחלט הדבר הנכון לשלב בחדר זה. דלת אקוסטית מתאפיינת בחומרי בידוד רעש, אשר מותקנים בתוך הדלת עצמה. ניתן למצוא חומרים שונים המוטמעים בגופי דלתות פנים אקוסטיות כגון: צמר סלעים, אשר מהווה את החומר בעל יכולת הבידוד הגבוהה ביותר כיום. דלתות המכילות חומר מעין זה לרוב יהיו רלוונטיות בעיקר עבור אולפנים ביתיים הדורשים את הבידוד הגבוה ביותר על מנת לנטרל מהם רעשים שיכולים להפריע לתהליך העבודה וההקלטה בהם. דלתות אקוסטיות אחרות מכילות חומר בידוד הקרוי: פלקסבורד. הפלקסבורד הוא לוח סיבי עץ דחוס והוא מסייע בנטרול איכותי של רעשים חיצוניים לחדר בו מותקנת הדלת המכילה אותו. כאשר מדובר בחדר המכיל גם חיפוי אקוסטי לקיר או כמה קירות בו, בנוסף לדלת האקוסטית הזו הרי שהוא יהווה את המרחב הנעים, הנוח והשקט ביותר לשהייה.

 

כיצד תבחרו דלת אקוסטית

השאלה החשובה הנוגעת לדלתות פנים אקוסטיות לבית, למשרד או לכל חלל אחר היא כמובן: כיצד בוחרים אותן בצורה הנכונה? ובכן, דלתות פנים אקוסטיות יש לבחור בהתאם רמת הבידוד מרעשים של הדלת הנבחרת, בהתאם לצורך שלכם. כאמור, דלת פנים אקוסטית הרלוונטית עבור אולפן ביתי איננה דומה לדלת פנים אקוסטית הרלוונטית עבור חדר ילדים או חדר שינה. כמובן שמלבד סוג הדלת ורמת הבידוד שלה, אשר ניתן לבדוק בשיטות שונות, יש לבחור את הדלת בהתאם לגודל הדרוש לכם וכמובן, בהתאם לסגנון העיצוב המתאים. גם דלתות פנים אקוסטיות ניתן למצוא במגוון רחב של עיצובים כיום. תחום פרזול לדלתות פנים אקוסטיות מציע להתאים לכל דלת ידית דקורטיבית ומרשימה מתוך המגוון הרחב המוצע בתחום, צירים לדלתות התואמים את סוג הדלת, גודל הדלת ואופי הדלת, מנעול מגנטי חדשני ומודרני, מעצור לדלת משוכלל ומתקדם ועוד. כל אדם יכול לבחור את הדלת המתאימה לו ולשדרג אותה באמצעות האביזרים השונים אשר כולל תחום פרזול לדלתות.