פרזול למטבח הוא חלק חשוב ומהותי מאוד במטבח. בכוחו של הפרזול במטבח להשפיע באופן מהותי הן על הנראות הוויזואלית של המטבח והן על הנוחות במטבח. חשוב מאוד לבדוק היטב את כל מה שנוגע לתחום הפרזול למטבח, בטרם בוחרים מוצרי פרזול למטבח האישי שלכם. חקר מקדים אודות מוצרי פרזול למטבח, יכול לסייע לכם לבצע את הבחירות הנכונות בתהליך העיצוב של המטבח שלכם.

 

פרזול למטבח

כאשר מדובר על פרזול מטבח, מדובר על הידיות, הצירים והמסילות של הארונות או המגירות במטבח. כמו כן, מדובר על מנגנונים מיוחדים המשמשים לצורך פתיחה וסגירה של ארונות ומגירות. בין מוצרי הפרזול ניתן למצוא מסילות שונות אשר אחראיות על טריקה שקטה לארון, מנגנונים המאפשרים לקרוסלה בתוך ארון להסתובב ועוד. מה שלא יחשב פרזול במטבח הן ידיות אינטגרליות אשר מהוות חלק בלתי נפרד מהמגירות או בארונות המטבח או כל חלק אחר אשר איננו מהווה חלק נפרד ממגירה כלשהי או ארון כלשהו במטבח. אם אתם מתכננים לשפץ את המטבח הקיים שלכם ולעצב אותו מחדש, הרי שהפרזול הנוגע לתהליך העיצוב מתחלק לשלושה סוגים עיקריים: מסילות למגירות, צירים לארונות וידיות.

 

כיצד בוחרים מוצרי פרזול למטבח

אם הגעתם לשלב שבו אתם נדרשים לבחור פרזול למטבח שלכם, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע המכירים היטב את תחום הפרזול למטבחים. אנשי המקצוע שתבחרו בהם יסייעו לכם לבחור את הפתרון המתאים ביותר לארונות ולמגירות אשר בחרתם למטבח שלכם בתחום מוצרי הפרזול שניתן למצוא כיום. בעוד שצירים ומסילות למטבח כדאי לבחור לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע ובתיאום למבנה הארונות והמגירות שעתידים להיות במטבח שלכם, הרי שידיות עבור הארונות והמגירות תוכלו לבחור בהתאם לטעמכם והעדפותיכם. חשוב לדעת שבתחום הידיות למטבחים, ניתן למצוא כיום מגוון רחב בסגנונות שונים, גדלים שונים וטווחי מחירים שונים. כדאי לבחור את הידיות בהתאם לסגנון העיצוב, בהתאם לנוחות האחיזה ועוד.

 

צירים לארונות המטבח

הצירים מהווים את החלק הבסיסי ביותר של פרזול במטבח. מדובר על החלק שיושב בשני הצדדים של הארון ובעזרתו ניתן לפתוח ולסגור כל ארון באופן תקין. הצירים משפיעים על הזווית שבו יפתח הארון ועל נוחות וקלות פתיחת הארון. הצירים של הארונות לרוב לא נראים לעין ולכן, אין צורך לשים דגש על האסתטיות שלהם. אולם, אין ספק שיש חשיבות רבה לאיכות הצירים ולכן יש לשים על כך דגש משמעותי. ישנם צירים לארונות ללא טריקה שקטה וישנם צירים לארונות בעלי טריקה שקטה, אשר יעלו לכם יותר אם תבחרו בהם.


מסילות למגירות המטבח

פן נוסף בפרזול מטבח הוא המסילות הנבחרות למגירות המטבח. ניתן למצוא כיום מספר מסילות למגירות המשתנות בהתאם לאיכות ולמראה שלהם. חשוב מאוד לבחור במסילות איכותיות אשר יצליחו לשאת את כובד המגירה. ניתן למצוא כיום מסילות רגילות וסטנדרטיות ללא טריקה שקטה או מסילות בעלות טריקה שקטה, אשר ידרשו מכם השקעה נוספת מבחינה כלכלית. מלבד זאת, ניתן למצוא כיום מסילות שליפה מלאה או שליפה כפולה אשר מאפשרות למגירה להיפתח לחלוטין על מנת לבחון את התכולה שבה בצורה הנוחה ביותר. מלבד זאת, ניתן למצוא כיום מסילות גלריות שמהוות מסילות גלויות שמעניקות רובד אסתטי למטבח.

כאשר מדובר בפרזול למטבחים, חשוב מאוד לבחור הן את מוצרי הפרזול הטובים והאיכותיים ביותר והן את אנשי המקצוע המקצועיים והמנוסים ביותר לצורך תכנון, בחירת והרכבת מוצרי הפרזול במטבח שלכם בהתאם לסוג המגירות והארונות שאתם מעוניינים שיהיו במטבח שלכם.